Thursday, September 1, 2016

Jerebu + kulit sensitif = Jerawat

Pada yang berkulit sensitif seperti saya, keadaan jerebu boleh buatkan jiwa sedikit resah. Sebab cik jerawat mudah muncul. Partikel jerebu ni boleh dikatakan beracun. Kandungan habuk, asap, gas carbon monoksida, sulfur dioksida dan lain-lain yang bercampur boleh menyebabkan iritasi pada kulit selain daripada masalah pernafasan. Yang kulit manja tu memang tak tahan. Partikel halus boleh sumbat pori kulit dan akhirnya POP! keluar jerawat πŸ˜‚

Disebabkan jerebu maka selamatlah keluar 4-5 ketul jerawat di muka ni. Biasanya untuk pastikan jerawat tak merebak, beberapa perkara kat bawah ni saya akan buat untuk control.

1. Pakai pelembap untuk tambah skin barrier (BCD Cream RKWS with SPF)

2. Minum air kosong untuk keep hydrated

3. Pakai masker oat yg boleh beri soothing effect untuk kulit yang kena iritasi.

4. Waktu malam pakai ubat jerawat (Golden Cream RKWS)

InsyaAllah 1 or 2 minggu kecutlah jerawat sikit demi sikit.

Banyak punca jerawat ni. Persekitaran, makanan, hormon waktu remaja serta mengandung dan lain-lain. Keep calm jangan stress okey. Kita rawat pelan-pelan πŸ˜—πŸ˜—πŸ˜—

Pada yang berminat nak guna RK WhiteShine, boleh Whatsapp saya 011 3910 7124. Set jerawat RKWS memang terbaik. Setahun bersama RK WhiteShine syukur kulit makin hari makin sihat dan cantik.
.
Nantikan review RK WhiteShine dari saya

#RKWhiteShine
#RahsiaMudaSedekad


πŸ“²Whatsapp saya 011 3910 7124 untuk info lanjut dan order 😘😘😘😘

No comments:

ShareThis