Monday, June 6, 2011

Cuti Sekolah, Orang Kahwin, Siapakah Idola Para Lelaki Tapi Bukan Idola Para Wanita?


Kalau cuti sekolah abang2 posmen mesti sibuk hantar kad undangan kahwin. Yang selalu jadi kunjungan abang posmen dah tentu rumah saye. Setakat ni ayah saye dah berjaya kumpul 8jemputan. Kalau ikutkan hati dieorang memang nak pergi semua. Tapi sayangnye takde jet kat rumah. Pergi mane yang mampu jelah. Cuti ni sorang kawan saye bertunang. Tiba2 diri sendiri rase tergugat. Ohhh begitu menggugat hati(abang baju coklat belang2 saye terjumpa mase beli nasi claypot tadi. Haha) Okeh lupakan yang tadi tu. Selamat berbahagia Cik Dila. Macam biasa kalau ade kawan seangkatan dengan saye kahwin atau tunang saye akan gelak dulu baru ucap tahniah. Dah jadi habit. Lain hari tunggu masa saye pulak yang kena gelak.

Seperti hari2 lalu, saye memang suka cerita benda2 yang dah basi. Sekarang ni para lelaki dah ade idola baru dalam hidup dieorang. Dah tentu bukan GAMBIT atau SHAH JASZLE. TUN MAHATHIR? Itu idola satu dunia. Yang ni memang idola special. Orang perempuan tak suke. Tapi saye rase neutral je. Orangnye dah tentulah PAK SALIH YAACOB menjadi idola lelaki sekarang. Ramai kawan2 perempuan saye yang protes Salih Yaacob ni. Sebab die? Tak tahulah. Takut rasenye.

Tapi kalau saye tak kisah semua tu. Bagi saye Salih Yaacob bolehlah dijadikan contoh antara orang2 yang nak berpoligami. Okeylah tu walaupun tak perfect sangatkan. Ape yang saye tahu bukan senang nak jadi adil. Duit kalau tak berkepuk jangan berangan nak kahwin ramai2 sangat. Lagi satu bukan senang nak yakinkan isteri2 lain kalau nak berpoligami. Tengok isteri2 Salih Yaacob ni macam rileks je kan. Mungkin empat2 isteri die memang satu kepala kot. Kawan karib masa sekolah. Takpun adik angkat kakak senior. Haha. Ape2 pun moga bahagia semuanya. Kalau Salih Yaacob ada masalah, bolehlah contact saye untuk pertolongan haha. Tapi jangan mintak tolong kahwin dengan saye sudah. Nanti ade yang kena dulang dengan isteri Pak Salih. Pakej 4dulang sekaligus. Sedang saye menulis entri ni ade kawan saye membebel pasal Salih Yaacob kat sebelah. Die marah giler kot dengan Salih. Pendapat masing2 kan. Mana yang elok kita ambil. Yang tak elok jauh2kan =)

Ni lah kawan saye yang dah bertunang tu. Die ni memang comel. Paling penting sangat kelakar. Dulu time sekolah suka menyanyi dalam kelas. Haha memekak je.

10 comments:

RedVixen said...

hahaha... dia tu takpe la bini empat pun, duit berkepuk!

NabiLLa NaSir said...

redvixen: duit kepuk, kasih sayang pun kena berkepuk

mutiara hati said...

kalau camtu mungkin dia memiliki semua tu... tu sebab jadi je kan... ada kawan akak lelaki tau... dia kata nak jaga isteri sorang pun susah, nak kawin empat... taknak katanya buat pening kepala aje... tak tau lah kan tepuk dada tanya iman.... betul kata Nabilla masing2 punya pendapat kan....

Dayana Nasir said...

cantik kawan awak tu :)

NabiLLa NaSir said...

kak fauziah: ikut kemampuan. tambah lagi satu makna lebih tggungjawab. dosa isteri2 juga kena tanggung. ingat susah dunia dan akhirat kalau beristeri lebih dari satu

dayana: hehe mmg cantik :)

yana pprc (mss) said...

haha.. lawa kawan bella.. salih yaacob xpa, dia da bnyk duit, pndai bahagi kasih syg, adil, sbb tu anak dh 11 org dh.. haha.. bini2 dia pun ok ja nk poligami.. nsb yana tak, mintak di jauhkan la, tak da kekuatan lagi.. ahaha.. nnt kawin jgn lupa jmput ye cik bella..

NabiLLa NaSir said...

hehe betul2. kahwin nnt kalau yana nak jadi pengapit pun boleh jugak =)

yana pprc (mss) said...

haha.. boleh ja bella asalkan bella jemput yana.. tapi kena bagitau awal2 takut dah ada orang lain tempah yana jadi pengapit dah.. hehehehe..

Dr. Mohd. Hilmi b. Abdullah said...

Jangan lupa baca artikel saya dalam majalah Al Islam, Ogos 2011, tajuk "Salih Yaacob Idola Lelaki". Insya Allah.

NabiLLa NaSir said...

Dr Hilmi: InsyaAllah ternanti2 keluaran Ogos nanti =)

ShareThis