Friday, January 7, 2011

Tak Percaya, Kecewa, Tak Suka

Tajuk entri sudah cukup untuk gambarkan perasaan saye sekarang ni. Ye! Saye kecewa. Saye kecewa dengan sikap sesetengah lelaki. Saye hairan kenapa orang perempuan terlalu mudah untuk mempercayai orang lelaki. Saye bukan berat sebelah. Tapi, saye menulis berdasarkan pengalaman. Boleh dikatakan ramai kawan2 saye yang bermadu kasih sekarang. Bagi saye, itu adalah hak mereka. Keinginan manusia memang sukar nak ditahan. Terpulanglah pada masing-masing bagaimana nak uruskan sesuatu hubungan dengan baik.

Namun, ia menjadi masalah saye bila hubungan cinta mereka terputus tengah jalan. Kenapa? Bukan saye ni nak menjaga tepi kain orang tapi ape yang pasti kawan2 perempuan ni akan datang mengadu dekat saye. Antara sebab2 die, kecewa sebab ditinggalkan, kecewa sebab kekasih hati ade perempuan lain, kecewa itu dan ini. Sejujurnye saye tak kisah kalau kawan2 nak ceritakan masalah pada saye. Saye suke dengar. Jauh sekali untuk meluat atau menyampah. Bagi saye hidup di dunia perlukan masalah. Tak kisahlah masalah peribadi atau individu lain. Penting untuk kita ambil iktibar. Mesti akan ade yang fikir, buat apelah nak kecewa sangat. Korang mesti tahukan perempuan ni 9 nafsunye. Emosi lebih. Minah hardcore pun kalau bercinta, paling kurang mesti menangis satu hari. Kalau yang jiwa bak kaca tu mau berhari-hari berderai air mata.

Kalau perempuan susah ditafsir, lelaki lagi payah untuk ditafsir. Saye tak faham kenapa lelaki suke jalinkan hubungan padahal die tak boleh setia. Dah banyak orang menulis yang sememangnya perempuan itu sangat setia dalam menjalinkan hubungan. Kalau dah tahu tak boleh nak setia, tak payah sibuk nak bercinta sebelum kahwin. Cukuplah sekadar berkawan. Senang cerita cukuplah dengan hanya berskandal. Tak payah susah2 nak bercinta. Untuk kawan2 perempuan, saye ingatkan berhati-hatilah selalu. Jangan cepat terpedaya. Jangan terlalu percaya.

Takde sesiape pun yang suke untuk dikecewakan. Saye pun tak suke melihat kawan2 saye kecewa sebab cinta monyet @ cinta nafsu @ cinta haram @ cinta kosong. Bagi saye, kalau hubungan cinta terputus tengah jalan adalah sebab salah dua2 pihak. Saye tak salahkan orang lelaki 100%. Memang tak dapat saye nafikan ada juga lelaki yang kecewa sebab ditinggalkan oleh kekasih hati. Tapi ape yang saye tahu kes camtu tak banyak berlaku.

Ape2 pun entri ni untuk peringatan saye juga. Mohon maaf kalau terkasar bahasa. Hanya pendapat peribadi semata-mata.

6 comments:

jiddan tahir said...

bercinta lepas berkahwin....lg baikla...x gitu bella?? hehe...ko ngah bercinta ke? bace kisah cinta ak at my blog..haha

NabiLLa NaSir said...

hehe. itu mmg lebih baik. =)

Anonymous said...

ye kew???ape pula pendapat awak kalo pompuan uw yg tinggalkan seseorg lelaki tuk lelaki len sedangkan da bercinta lebih 2 tahun setengah....panjang tempoh tu..... mulut pnuh dgn madu sepanjang tempoh 2 tahun tu...sayang awak, cinta awak, xnk tinggalkan awak...tp akhirnya sume yg ducapkan hanya dusta....da bermacam2 si lelaki tu berkorban tuk pompuan 2 tp ap yg dibalas??? sebentuk penipuan yg dilontarkan...apekah??? awak xpercaye, tanya kawan awak kat um tu sendiri yg mengadu kat awak 2... awak dak samura kan..... jgn pandang sebelah pihak je....perlu tanya due2 pihak.... sape yg lebih truk???? sebab 2 bnyak lelaki tinggalkan seseorg pompuan 2 sebab ap? sebab kejujuran yg dbagi dibalas dengan penipuan.....kalo awak kne cam si lelaki 2 ap pendapat awak? xperlu kecewa ngn kawan2 pompuan awk 2......

NabiLLa NaSir said...

thx atas pndapat awk tu. mmg entri saye ni sedikit berat sebelah. tp itu hanya pendapat peribadi saye. bila2 mase pndapat saye boleh berubah. senang cite lelaki dan perempuan same je. kalau awk nk salahkan org perempuan, silakan tulis pndapat awk tu. okey =)

amoy said...

suke2..aq setuju gak ni....arrr elek2...asal kecoh2 komen ni...hahaha...alaa...btul gak ni...laki skrg hurmmm ssh sgt....drg tu byk tabur jnj...ahaha..aq da kena byk kli kowt..huhu...i aq punya pengalaman la..kan..hihi..tp sbnrnya due2 pown sma jew...da nmnya msia..tp palink byk terkena ppuan ar...huhu..ok...da2...sape2 yg nak tau lbh detail ttg komen aq ni..o tak puas ht kew...arr cri aq kat fb...kita berdiskusi ok...elekkk arr..kan...hahaha...ni fb sya...amoy kiekey...hahaha....ok..

NabiLLa NaSir said...

amoy: thx tuk pendapat. hehe jgn nak ribut2 ye =D

ShareThis