Monday, January 3, 2011

Harus Setiap Hari


Salam 2011

Nampaknye saye dah hidup selama 20 tahun 5 bulan. Syukur pada Allah. Ape yang pasti, saye tak akan tutup buku memori 2010 dan tahun sebelumnye. Yang pahit macam kopi pun saye tak akan lupekan. Sebaliknye, saye akan bawa bersama keseluruhannya pada tahun 2011. Kirenya senanglah saye nak buat revision nanti. Macam nota kuliah jugak. Mana boleh buang.

Setiap tahun mesti ade azam baru. Azam tak masuk akal kadang2 tersenarai jugak. Tapi ape yang penting saye cuba. Manalah tahu ada rezeki. Imbas kembali azam 2010, saye ade senaraikan 10. Saye sangat bangga sebab berjaya capai satu azam daripada 10 tu. Kire okeylah tu dari dapat telur ayam. Untuk tahun ni saye target nak capai 2 atau 3. Harap dipermudah setiap urusan.

Semangat tahun baru harus ade dalam hati setiap hari. Untungnya orang Malaysia sebab kite ade banyak jenis tahun baru. Awal Muharam, Tahun Baru Masihi, Tahun Baru Cina, Tahun Baru Deepavali. Hehe. Tak kisahlah siape2 punye tahun baru, tak salah kalau kite kongsi sama2. Harapan saye moga semangat nak jadi manusia berguna tu semakin meletup dari tahun2 yang lepas. Kawan2 juge selamat maju jaya. InsyaAllah. =)

4 comments:

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

azam setiap hari makan nasik sehari boleh tak beb ?? hahaha

NabiLLa NaSir said...

boleh. kalau jiwa kental habis. makan benda lain. huhu

iqbalsyarie said...

haha.. ada basikal da ea~ cute gambar tu.

NabiLLa NaSir said...

hehe. cilok dari cik google :D

ShareThis