Saturday, January 8, 2011

Gambar Comel! Saye Pun Nak Letak Jugak

Semua orang suke tengok gambar comel2 ni. Lagi2 orang perempuan. Yang lelaki saye tak tahulah. Jadi, saye pun nak letak gambar yang comel2 jugak. Haha

Inilah die satu-satunya anak buah kesayangan saye. Harap dah besar nanti bijak macam tokoh-tokoh islam yang ternama tu. Wohaaa! InsyaAllah. Di kesempatan ini, saye nak selitkan sedikit pendapat saye mengenai gambar2 yang kita upload di internet. Saye dulu suke jugak upload gambar macam2 ni. Tapi, abang saye menegur tindakan saye yang suke upload gambar tanpa sebarang tujuan. Die cakap macam2. Persis seorang ustaz jugaklah nasihat die tu. Artikel2 tentang perkara ni pun banyak saye baca.

Bila dah macam tu, perkara yang baik harus kita ikut. Saye pun dengarlah cakap abang saye tu. Gambar2 banyak saye dah delete. Dalam facebook saye pun tinggal gambar keluarga dan rakan2 baik je. Kalau di blog pun hanya ade satu entri yang saye upload gambar saye dan kawan2. Jujur saye cakap, mula2 memang saye tak nak dengar ape yang abang nasihatkan. Perasaan ingin dikenali dan nampak hebat membuak-buak. Itulah diri saye yang dulu.

Tapi, sekarang saye dah tahu ape hikmahnya. Hidup lebih privacy. Orang kurang mengenali kite. Semuanya atas sebab2 keselamatan juga. Lebih2 lagi kite sebagai orang perempuan. Mungkin juga abang saye menegur atas sebab agama. Kawan2 tentu dah tahu menilai sendiri. Hak masing2 untuk letak ape2 gambar pun. Namun, diingatkan supaya berhati-hati sebab takut2 ade yang eksploitasi gambar2 yang anda upload.

Lakukan sedikit demi sedikit. Jangan letak terlalu banyak. Ikut keperluan dan berpada-pada. Okey sekian ye. Selamat Maju Jaya. Pinky promise. Pesanan dibawakan khas oleh Cik Nabilla Nasir untuk wanita2 yang disayangi di luar sana. Haha. Nah! Ade lagi satu gambar comel.

9 comments:

Belalang Hijau said...

bagus tu...betul juga atas sebab keselamatan lebih baik kurangkan pic mane2 yg patut...atau pakai topeng mcm belalang...hehehe

NabiLLa NaSir said...

hehe pakai topeng pun boleh jugak. kalau saye nk pakai topeng sailormoon. hehe =D

ieMa ackLes said...

comelnya...
bulat je mata.

NabiLLa NaSir said...

iema: =)

Nursyahda Faiqah said...

comelnye.. peluk cium utk sy eh.. hehe.. :)

Miss AnisSensuous said...

He's so cute o(n_n)o

NabiLLa NaSir said...

syahda: nnt saye tlg peluk die k. :D

anis: hope nnt kite semua dpt anak yg comel n soleh&solehah. chewahhh!

Miss AnisSensuous said...

Amiinn.. o(n_*)o

nunama said...

betul2.
gambar kita di internet ini boleh dieksploitasi.
berhati2. hehe. :)

ShareThis