Saturday, November 27, 2010

Saye Gegurl Yang Masih Normal

Eh ade lagi ke blog ni? Ingatkan dah kena campak dekat laut. Kalau beli roti kire berkulat dah. Blogger tegar Ben Ashaari berkata, "Lu apehal tak update blog?". Saye menjawab, "DIAM2 jelah. Gua nak biar jadi kerak nasi sekejap". Huhu rekaan semata-mata.

Bila dah masuk alam 20-an, satu benda yang akan selalu kita dengar dari kawan2."Weyh aku nak tunang dah. Tahun depan kahwin". Reaksi pertama saye adalah dengan gelak kuat2. Satu reaksi yang salah sebab sepatutnye saye ucap syukur. Tapi tak tahulah kenapa saye gelak kuat2. Dah macam saye pulak nak kahwin. Cuma saye bangga dengan mereka. Sebab masing2 sebaya dengan saye, 20 tahun. Tapi sudah yakin nak mendirikan rumah tangga.

Kalau saye jumpa kawan2 lama, perkara pertama mereka tanye adalah tentang teman hidup@pakwe. Jawapan saye dah tentulah "belum ade lagi". Bila dah camtu, mereka label saye jiwa kental@minah hati kering. Saye tak kisah pun mereka nak cakap ape. Kawan2 masih ade di sisi. Teman hidup bukan keutamaan saye sekarang ni. Matlamat saye lebih kepada keluarga. Memang saye ade mencari. Cukup dengan berkawan dan kadang2 simpan dalam hati je. Walaupun saye ni dari segi agama tidaklah sempurna sangat tapi saye masih tahu batas2 pergaulan yang digariskan oleh agama islam. Saye tak berani nak cakap lebih2. Tak layak rasenye kalau saye nak berbicara tentang agama. Ilmu tersangatlah kurang. Kekuatan nak jadi yang lebih baik pun kadang2 datang dan pergi.

Mudah-mudahan saye dapat pertahankan pendirian ni. Terima kasih kepada Azvin yang banyak menyokong. Mujur die pun sependapat dengan saye. Buat rakan2 saye yang dah tunang dan kahwin tu, tahniah ye. Moga bahagia selalu (^_^)

Ini Syazwana. Kawan saye mase sekolah rendah dulu. Die bertunang.


Yang ni pula Yasyifa' sahabat saye ketika menuntut di matrikulasi. Bertunang juga.


Dan ini Diyana kawan saye di UM. Coursemate saye. Yang ni sudah bernikah.

ShareThis