Friday, June 4, 2010

Semuanya salah


Assalamualaikum kawan2

Hari ni saye nak buat pembetulan sikit. Bukan pembetulan soalan pendidikan jasmani, fizik mahupun chemistry tapi pembetulan tentang diri saye.

  • Ramai orang cakap saye suke buat muka SOMBONG lagi ANGKUH tapi sebenarnye saye memang macam tu. Memang sejarah keturunan saye mempunyai muke sebegitu. Kalau tak percaye cuba tengok muke ibu saye. Saye dah cube buat muka manis tapi bila pandang cermin terasa macam orang gila di tepi jalan.

  • Ramai orang cakap saye sangat tinggi tapi rasenye takdelah tinggi sangat sebab pemain tenis dunia MARIA SHARAPOVA jauh lagi tinggi dari saye. Cuba korang tengok gambar bawah ni. Saye yang tengah2. Mana ada tinggi hehehehe


  • Ramai orang cakap saye seorang yang jage diet, padahal kalau dekat kampus selalu je 'melantak' nasi goreng paprik di tengah2 malam. Dalam kuliah pun saye makan terutamanye kuliah statistik(akibatnye markah statistik saye cukup makan saje). Terbukti saye tak boleh makan dalam kelas sebab boleh hilangkan fokus saye.

  • Ramai orang cakap saye ni nampak matang. Tapi bukan selalu pun saye macam orang matang. Kadang2 perangai HAGEMARU, ELMO, SPONGEBOB saye yang selalu terlebih. Tapi kadang2 ade juga macam ULTRAMAN, POWER RANGERS, KLUANG MAN, ANIKINDER, MASK RIDER(sebab saye menyelesaikan masalah umat2 di Universiti Malaya).

  • Ramai orang cakap saye ni rajin. Padahal pemalas. Suka termenung(perangai buruk yang paling susah nak diubah sejak sekolah rendah). Kalau sesiape yang ade tips kongsi2 dengan saye ye.

  • Ramai orang cakap saye muke wajib ade boyfriend dan muke suka tukar2 boyfriend. Padahal saye dah hidup solo sejak 6 tahun yang lepas. Lagipun saye belum bahagia dengan diri saye sendiri. Jadi saye tak boleh nak bahagiakan orang lain(ayat dramatis). Lagi satu sebab saye tak suke mainkan perasaan orang. Kesian orang tu nanti. Dan sebab paling ketara adalah saye takde perasaan @ hati kering terhadap orang lelaki tapi bukan bermakna saye berjiwa songsang ye. Saye masih di landasan yang benar lagi lurus. Senang cerita pintu pagar keluli besi hati ni belum terbuka lagi untuk sesiapa.

  • Ramai orang cakap saye ni suke berfikir dan riak muke macam orang yang ada masalah walhal saye tengah syok berangan(ni lagi satu perangai pelik yang susah nak diubah)

  • Ramai orang cakap saye ni macam orang yang suke memilih tapi sebenarnye orang yang memilih saye. Saye tak kisah sebenarnye. Semua okey saje.

  • Ramai orang cakap saye macam tak best. Tapi bile dah kawan haaaa 'LU PIKIRLAH SENDIRI'(haha ayat budget bagus)
Sangat ramai yang cakap saye kelihatan sombong(dalam 85% responden mengatakan sebegitu). Jadi suke untuk saye ulang kembali saye memang begini. Tolonglah terima(nada sebak). Statement sedih yang tak berapa nak ikhlas.


7 comments:

Lulu Syifa said...

Ko x boleh bla kan.. Ayat2 ko mintak penampar aku dow.. LAwak!! ahahaha.. ko tetap best n tetap my syg. Jgn lupa jd pengapit aku t. Love u syg... ;)

Adam Hafis said...

yang kata kau muka wajib ada pakwe tu aku setuju! haha.

NabiLLa NaSir said...

syifa :
hahaha berani tampar la
hehe absolutely my dear
aku akan jd pengapit ko

adam hafis :
haha mana ade
saye tak setuju

si pOlan said...

ak maw tambah 1 fact. kau gila!
XD

NabiLLa NaSir said...

wah wah wah
boleh jadi pengkritik ni
kau pun gila polan
hahahaha

NORULAIN said...

bella tolong jgn tlalu poyo,,haha,,

NabiLLa NaSir said...

orul aku taw ko jeles an :p

ShareThis