Thursday, June 10, 2010

Penjaga Budak Sunat Versi 2020

Assalamualaikum kawan2 dan Salam Musim Bersunat

Lame juge saye tak update blog kan. Hehe tak sampai seminggu pun. Sekarang saye sibuk sikitlah kawan2. Ade tanggungjawab yang sangat berat perlu dipikul. Sangat berat seperti memikul seekor GAJAH BALIK KE THAILAND. Memang sangat mencabar. Tapi saye kuatkan juge semangat untuk menghadapinye. Senang cerita saye sebenarnye tengah jage adek saye yang baru lepas sunat di kampung arwah nenek saye. Mentang-mentanglah saye cuti semester. Wah, wah, wah bestnye aktiviti cuti semester saye ye. Ape2 pun Syukur Alhamdullillah selamat juge adek saye bersunat. Mase nak pergi sunat tu hampir2 die salah masuk klinik. Ade ke die nak masuk KLINIK MURTHI. Tak pasal2 SALAH POTONG nanti. Klinik die sebelah2 je. Satu Orang Melayu punye dan satu lagi orang India.

Hehe saye sebenarnye tak kisah pun jage adek saye tu. Daripada duduk rumah berguling-guling sebab bosan, ape salahnye saye jage die kan. Lebih kurang saye ni macam orang gaji khas untuk adek saye. Tapi saye orang gaji kelas pertamalah hehe. Saye siap menari-nari(budget breakdance) dan melompat-lompat(gaya monyet) di depan adek saye taw. Motif sebab saye sengaja cari pasal. Bagi die cemburu. Yelah die mana boleh lompat camtu kan kalau baru lepas sunat kehkehkehkeh(dengki). Tapi adek saye emolah pulak mase tu. Tiba-tiba air mata mengalir di pipi. Maybe die tak sangka saye meng'HANJIN' die sehingga begitu sekali. Saye nak gurau2 je. Terlebih la pulak. Maaflah ye adekku.

Kesian jugak tengok adek saye. Adelah die menangis sikit2. Die cakap sakit. Pastu die mengadu dekat saye. Saye cakap memanglah sakit(ceh cakap budget macam pernah sunat). Kesian punye pasal, saye pun mengorbankan lappy saye kepada adek saye selama beberapa jam. Yelah mesti bosan kan. Adek saye ni takdelah benda lain die nak tengok kat YouTube. Balik2 Tom & Jerry Tales. Dah pernah tengok pun die nak tengok lagi. Kalau cerita transformer rasenye dah 10 kali ulang. Ulang sampai die boleh hafal skrip cerita tu. Games pulak asyik2 maen game racing. Hurm ape2 pun memang satu pengalaman bagi saye. Saye mane pernah jage budak sunat sebelum ni.



Adek saye sedang tinjau-tinjau ~ hohoho



Wajahnye yang meminta simpati dari saye



Hilangkan bosan



Saat air mata minitis di pipi ~ sayelah penyebabnye hahaha

Okey kawan2 sampai di sini saje. Terima kasih kerana membace entri saye ~ ding ding assalamualaikum

5 comments:

NORULAIN said...

bella,,ko x sunat an,,sunat la skali,,tido sblah adik ko uw,,wakakakaka,,,*smbil dlm kpale aku nga byg kn ko nga sunat,,

NabiLLa NaSir said...

hehe ko mmg sengaja cari pasal ngan aku

Lulu Syifa said...

Bongok lah ko... klakar dow.... sian adik ko...

NabiLLa NaSir said...

lulu syifa : hehe aku bongok bertempat

Anonymous said...

tgk ke part tu..? :P

ShareThis